Gmina Nędza informuje, że w roku 2023 zrealizowała zadanie pn. Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy Nędza w 2023 roku
- kategoria:
- Aktualności

Zadanie „Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy Nędza w 2023 roku”
Gmina Nędza informuje, że w roku 2023 zrealizowała zadanie pn. „Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy Nędza w 2023 roku” przy wsparciu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
W ramach przedmiotowego zadania usunięto z terenu Gminy Nędza 5,33 Mg wyrobów zawierających szkodliwy azbest z 6 posesji. Koszt zadania wyniósł 4.877,71 zł, z czego dofinansowanie stanowiło 3.047,60 zł, w tym ze środków NFOŚiGW 1.510,60 zł oraz z WFOŚiGW 1.537,00 zł.
Wpłaty mieszkańców wyniosły 1.830,11 zł.
Zadanie jest realizowane od 2019 roku więc mieszkańcy gminy mogli skorzystać z dofinansowania do usuwania azbestu już po raz piąty.
